3 ok, amiért megéri céges buszjáratot biztosítani
„Állás, céges buszjárattal” – sok vállalat ezzel a felütéssel indítja álláshirdetését, tehát az utaztatás biztosításával próbálják becsalogatni új munkavállalóikat. De vajon miért pont ezzel szeretnék meggyőzni potenciális kollégáikat? Miért nem a fizetést vagy a munkakörülményeket emelik ki? Valóban ennyire vonzó az, ha a vállalat buszjáratot is biztosít az alkalmazottak számára?
Eláruljuk! Összeszedtük azokat az érveket, amiért megéri a cégeknek a dolgozói szállításra is hangsúlyt fektetni.
1.Tökéletes plusz juttatás
A benzinárak hónapok óta a plafont súrolják, így a saját autóval történő közlekedés, munkába járás kifejezetten költségessé vált. A tömegközlekedés bár megoldást jelenthet erre a problémára, azonban nem a legjobbat, ugyanis ezek a járatok sem a legolcsóbbak. A munkavállalók tehát jelentős kiadástól kímélhetik meg magukat, amennyiben a munkáltatójuk vállalati járatot biztosít számukra. A céges buszjárat tehát tulajdonképpen egy fizetés melletti plusz juttatás.
2. A munkaerőhiányt csökkenti
Manapság rengeteg vállalat küzd a krónikus fluktuációval, illetve a növekvő munkaerőhiánnyal, amely a működésükre, hatékonyságukra is jelentős hatást gyakorol. A legtöbb cég – főként a nagyvállalatok – megoldásként álláshirdetésükkel a távolabb élőket is megpróbálják megszólítani. Ahhoz pedig, hogy az ingázás ne jelentsen akkora problémát, vagy egyáltalán megoldható legyen, buszjáratot is biztosítanak kollégáik számára. Ezáltal tehát jóval nagyobb eséllyel lehet rátalálni az új munkatársakra.
3. Kiszámíthatóbbá teszi a mindennapokat
Lerobbant buszok, rendszeresen késő vonatok, leállt villamosok – minden nap történik valami, ami miatt egy-egy kolléga később áll munkába. Ezek nemcsak kiszámíthatatlanná és kaotikussá teszik a mindennapokat, hanem a teljesítményt is visszavetik. A céges buszjárattal mindennek búcsút lehet inteni, hiszen így a kollégák időben, jóval nyugodtabban érkeznek a munkába.
Az Ön álláshirdetésében mi kerül a fókuszba? Mi az, amit kiemel, amivel meg akarja fogni munkavállalóit?
Ha a céges buszjárat meg sincs említve, mivel eddig erre még nem fektetett hangsúlyt, mindenképp gondolkodjon el rajta, nehogy a konkurencia csapjon le a legjobb munkavállalókra.