6000
ELHASZNÁLT KERÉKGUMI3000
ÓRA VEZETÉSTECHNIKAI TRÉNING10000
FÉKMÉRÉS00
BALESETA biztonság nem egy lehetőség, hanem alapvető szolgáltatás
Sikereinkhez nemcsak a szakmailag felkészült dolgozók, hanem a kiválóan szervizelt és megbízható járműpark is hozzájárul. A biztonsági előírások területén sokkal magasabbra tettük a mércét, mint amit a jelenlegi szabályozás és jogszabályok előírnak. Ezt garantálja a folyamatos felülvizsgálat, illetve a buszok havi kötelező karbantartása is, ami saját, a legkorszerűbb javító és diagnosztikai berendezésekkel ellátott szervizközpontunkban történik.
Biztonság a legmagasabb szinten
Szervizközpontunkat Dunavarsányban nyitottuk meg 2015-ben, az itt dolgozó kollégáink szakmai képzettsége kimagasló. Munkájukat lelkiismeretesen végzik, ami a balesetek megelőzése szempontjából elengedhetetlen. Minden járművünket havonta egyszer átvizsgáljuk – gyakorlatilag olyan, mintha összes buszunk havonta műszaki vizsgát teljesítene – a karbantartás során kizárólag kiváló minőségű alkatrészeket használunk.
Biztonsági arzenálunkban megtalálható:
Biztonságosabban a forgalomban a még pontosabb sávfelismerés révén: a legkorszerűbb kameratechnológia révén az LGS eddig nem tapasztalt megbízhatósággal felügyeli, hogy a jármű a sávjában marad-e. Ha az autóbusz irányjelzés nélkül lépi át a sávjelölést, akkor a sávtartó rendszer egyértelmű hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ezáltal segít a minimálisra csökkenteni a balesetek kockázatát.
A vezetéssegítő rendszer 60 km/h-s vagy nagyobb sebességnél automatikusan aktiválódik. A rendszer emellett automatikusan áll be a jobb vagy bal oldali közlekedésre, attól függően, hogy a jármű éppen milyen országban halad. Ez egyértelműen érzékelteti a vezetővel az adaptív figyelmeztetési technológia előnyeit.
Az EBA vészfékasszisztens-rendszer új generációja tovább fokozza buszaink biztonságát, és jelentősen csökkenti a balesetveszélyt a közúti forgalomban. Az újonnan kifejlesztett rendszer egyesíti a jármű elején lévő radaros érzékelőktől és az első szélvédőbe épített kamerától érkező információkat. Az így megvalósuló szenzorfúzió (több érzékelő adatainak „egy cél szolgálatába állítása”) révén a rendszer még gyorsabban és még nagyobb biztonsággal ismeri fel a veszélyhelyzeteket, és komoly veszély esetén még hamarabb tud vészfékezést kezdeményezni.
Vészfékezésnél a féklámpák mellett az ESS vészfékezésjelző rendszer is aktiválódik – a vészvillogó gyakoribb villogással tájékoztatja a közlekedés résztvevőit a vészhelyzetről, ezáltal csökkenti a ráfutásos balesetek veszélyét.
A vezetők a sebességet gyakran alulbecsülik és az elöl haladó járműtől való távolságot pedig túlbecsülik. Az ACC rendszer képes arra, hogy mind a menetsebességet, mind pedig az elöl haladó járműtől való távolságot az adott előzetes beállításnak megfelelően önműködően szabályozza.
Az ACC radarérzékelő kb. 150 méter látótávolságával felméri a saját sávban elöl haladó járműtől való távolságot és annak relatív sebességét. Az ACC vezérlőegység az érzékelő adatai, a saját sávkövetés, a saját sebesség és a vezető reakciói alapján kiszámítja a legjobb megközelítési stratégiát, és ennek alapján vezérli a motor nyomatékát, illetve a fékvezérlő rendszert (tartós és üzemi fék). A jármű sebessége, gyorsulása és lassulása aktívan szabályozott, ezáltal fennmarad az elöl haladó gépjárműtől számított megfelelő távolság.
A motortérben keletkező tűz megfékezésére szolgál, így lehetőség van arra, hogy motortűz esetén az utasok biztonságban el tudják hagyni az utasteret. Legkorszerűbb turistabuszainkat ezzel a készülékkel szereltük fel. Ez a tűzoltó-berendezés Magyarországon egyelőre nem kötelező, ezért az új járműveknek nem széria tartozéka. Magas bekerülési költsége ellenére mégis igen hasznos kiegészítő biztonsági szerkezet.
Egységes arculat, kényelem és biztonság
Új járművek beszerzésénél első számú szempont az egységes arculat, illetve kényelem mellett a biztonság, flottánkban MAN és Mercedes buszok találhatók meg. Járműparkunk átlag életkora folyamatosan csökken, ami nemcsak biztonsági, hanem környezetvédelmi szempontból is jelentős lépés. Mára turistabuszflottánk túlnyomó része (80%) a legjobb, EURO VI.-os emissziós kategóriával rendelkezik.