A világ legmutatósabb legszebb buszai
A világ legszebb buszai
Hoztunk néhány roppant érdekes és formabontó buszalkotást, amik láttán nekünk is tátva maradt a szánk. Érdekes és exkluzív darabok, némelyiknél tényleg úgy éreztük, hogy a távoli jövőben járunk.
De természetesen nem szabad megfeledkezni az örök klasszikusokról sem! Kicsit visszamegyünk az időbe, hogy megcsodáljunk egy régebbi darabot is, ami visszafogott eleganciájával és retró hangulatával minden buszimádó szívét megdobogtatja.
SuperBus
Az Egyesült Arab Emírségekben szinte már megszokottnak számít ez a típusú busz.
Hossza 15 méter, a maximális végsebessége pedig 150 km/óra. 23 utas fér el benne kényelmesen, minden üléshez tartozik külön állítható légkondicionáló, ami fűtésre és hűtésre is egyaránt alkalmas.
Az ülések természetesen valódi bőr borítást kaptak, mindegyik székben masszázs funkció is található, és természetesen légzsákkal és biztonsági övvel is el vannak látva. Hogy teljes mértékben élvezhető legyen az utazás, minden utasnak biztosítanak tévét és internet hozzáférést a járműben.
Annak ellenére, hogy végsebessége nem alacsony, mégsem környezetszennyező, kialakításának és tervezésének köszönhetően környezetbarát és a károsanyag kibocsátása is a lehető legalacsonyabb.
Camper furgon
A Ferrari már jó párszor bebizonyította, hogy az autógyártásban magasan az élen járnak. Nincs másképpen ez a lakóbuszok terén sem.
Ebben az óriás, négyszobás járműben, márványozott fürdő, étkező és konyha is rendelkezésünkre áll. És ha a plusz kalóriákat szeretnénk gyorsan ledolgozni, a saját beépített edzőtermünkben az is simán lehetséges. Ha esetleg sétakocsikázni szeretnénk, bátran hátra hagyhatjuk egy parkolóban a négykeréken guruló nyaralónkat, és a saját autónkba pattanva fedezhetjük fel a környéket, ugyanis egy beépített garázs is található az óriás buszban. Ez a szuper lakókocsi mindent megtesz annak érdekében, hogy az utazás valóban emlékezetes maradjon.
Méretei ellenére irányítása egyszerű és könnyen elsajátítható.
Kicsit menjünk vissza az időben, és vessünk egy pillantást egy régi szépségre is: Ikarus 55
Az 1953/54-ben elkészült mindössze 12 darab Ikarus 55 javarészt külföldre került, kiállításokon szerepeltek, megrendelések gyűjtése céljából. A kocsik mind rejtett, illetve lökhárítóba integrált, a kanyarodást segítő fényszórókkal készültek.
Az autóbuszok kezdetben 125 LE-s Csepel D613, később Csepel D614 (145 LE) motorral rendelkeztek. Néhány külföldre szánt modellben Saurer erőforrást is lehetett találni, sőt opcióként még légkondicionálóval is rendelkeztek. Az autóbuszok futóműveit a győri Vagongyár szállította, a mellső hídtest a kezdetektől a gyártás befejezéséig szinte ugyanaz maradt, a különbség a 160 mm-es nyomtávnövelés volt.
Önnek melyik mutatós darab tetszik a legjobban?